In het afgelopen kwartaal wist maaltijdbezorger Deliveroo dankzij de nodige kostenbesparingen zijn verlies te halveren. Ondertussen kijkt het bedrijf naar mogelijke uitbreiding in het bezorgaanbod.
Dit meldt RetailDetail. In het tweede kwartaal bezorgden de koeriers van Deliveroo 145 miljoen bestellingen, wat zo’n zes procent minder is dan een jaar eerder. Toch steeg de omzet met vijf procent naar 1,19 miljard euro. Dit is te danken aan de hogere gemiddelde bestedingen per order, wat weer een gevolg van de hoge inflatie is. Het meest opvallende is dat het bedrijf het verlies kon terugdringen van 177 miljoen euro vorig jaar naar 96 miljoen dit jaar. Dit komt voornamelijk vanwege de doorgevoerde besparingsmaatregelen: ontslag van personeel en het terugtrekken uit moeilijke markten zoals Nederland en Spanje.
Naast maaltijden wil de bezorgdienst ook meer boodschappen gaan bezorgen. Afgelopen mei bleek al dat de samenwerking met Asda succesvol genoeg was om de samenwerking uit te breiden. Bovendien ziet het bedrijf potentieel in het bezorgen van non-food bestellingen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Deliveroo weet verlies te halveren
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.