Twinkle | Digital Commerce

Lidl stopt met Too Goo To Go en breidt eigen initiatief verder uit

2023-07-11
1000562
  • [nieuws]
  • 1:03

Lidl beëindigt de samenwerking met anti voedselverspillingsapp Too Good To Go. Lidl was sinds 2020 aangesloten bij die app, maar kiest er nu voor om zijn eigen initiatief – genaamd ‘Verspil Mij Niet’ – uit te breiden.

Het ‘Verspil Mij Niet’-concept bestaat al een tijd, maar wordt nu uitgebreid met groente- en fruittassen. In die tassen zitten producten – nu dus ook groente en fruit – die niet meer verkocht kunnen worden, maar nog wel goed genoeg zijn voor consumptie. Die tassen kosten drie euro en bevatten enkele kilo’s aan groente en fruit.

Volgens Lidl heeft de afgelopen jaren wel veel geleerd van de samenwerking met Too Good To Go. In de afgelopen jaren verkocht het bijna twee miljoen boxen via de app. ‘De missie van Too Good To Go is om iedereen te inspireren om het mogelijk te maken om samen voedselverspilling tegen te gaan. Dat we in drie jaar tijd meer dan 1,9 miljoen Fruit & Veggie Bags hebben gered met Lidl Nederland is een resultaat om trots op te zijn’, aldus Geertje Zeegers van Too Goo To Go.