Twinkle | Digital Commerce

Consumententrends 2023 voor Europa

2023-03-29
1120630
  • [whitepaper]
  • 1:44

In de afgelopen drie jaar hebben zowel consumenten als marketeers hun gewoonten en gedrag meer veranderd dan in de afgelopen twee decennia. In 2023 lijken we de pandemie gelukkig langzaam achter ons te laten, maar de effecten zullen nog jaren voelbaar zijn.

Op het moment van publicatie van de Index consumententrends van dit jaar, ons vierde achtereenvolgende jaarverslag, hangt de wereld een potentiële recessie boven het hoofd, die het koopgedrag en uiteindelijk de relatie tussen merk en consument nog onzekerder dreigt te maken. De nu al een jaar durende strijd tussen Rusland en Oekraïne zorgt in heel Europa en daarbuiten voor onrust en economische problemen. Marketeers wereldwijd staan voor de moeilijke uitdaging om inkomsten te genereren en duurzame relaties met hun klanten op te bouwen.

Luisteren naar wat consumenten te zeggen hebben

Deze factoren verhogen de waarde van ons rapport voor marketingplanning en -prognoses nog verder. Luisteren naar wat consumenten te zeggen hebben is essentieel voor bedrijven die streven naar succes. De toeleveringsketen, arbeidskrachten en andere componenten hebben een belangrijke invloed op het succes van een bedrijf, maar het negeren van de behoeften en gevoelens van consumenten is een kostbare en eenvoudig te vermijden fout. Ons doel is niet alleen om u te voorzien van de gegevens die nodig zijn om te voldoen aan de verwachtingen van de consument, maar ook inzicht en begeleiding te bieden op de belangrijkste gebieden van relatiemarketing.

De kunst van relatiemarketing

Langdurige relaties opbouwen is de sleutel tot het verbeteren van de levensduur van de klantwaarde en het bevorderen van merkloyaliteit om uw bedrijf te helpen groeien. De wetenschap achter relatiemarketing is eenvoudig: u moet klanten werven, binden en behouden om regelmatige inkomsten te genereren. De kunst van relatiemarketing is iets genuanceerder en vereist een meer menselijke benadering van uw doelgroep. Naar consumenten luisteren is belangrijker dan marketing. Om vertrouwen en loyaliteit op de lange termijn op te bouwen is het van essentieel belang om consumenten als individu te zien en op het juiste moment in hun unieke behoeften te voorzien. De technologie heeft de vraag van de consument in dit opzicht eindelijk ingehaald. Dat is precies waarom Marigold bestaat: om marketeers te helpen betere relaties op te bouwen en hun content en aanbod beter te personaliseren. Dit leidt tot een wederzijds voordelige relatie.

Download uw rapport