Bol.com zag in het tweede kwartaal het handelsvolume ligt dalen met 1,7 procent naar 1,3 miljard euro. Hoewel nog steeds in de min, is de daling van de verkopen al wel lager dan in het eerste kwartaal, toen deze met 7 procent af nam.
Dat blijkt uit de presentatie van de kwartaalcijfers van moederbedrijf Ahold Delhaize. Die daling moet volgens ceo Frans Muller van het moederbedrijf wel in perspectief worden geplaatst: ‘Omdat bol.com opnieuw sterker presteerde dan de e-commerce markt, die naar schatting met een hoog eencijferig percentage is gedaald.’ Muller staat ook even stil bij de uitgestelde beursgang van bol.com. Die was gepland voor de tweede helft van dit jaar, maar eerder werd al bekend dat de marktomstandigheden momenteel niet gunstig zijn. Ahold Delhaize bevestigt de uitgestelde beursgang ‘We zullen opnieuw naar de mogelijkheden kijken als de marktomstandigheden gunstiger zijn. Het is onze eerste prioriteit om ervoor te zorgen dat bol.com zijn leidende positie blijft benutten.’
Hoe de andere online telgen van Ahold Delhaize in Nederland het hebben gedaan is lastig te zeggen. De verkopen van bol.com, ah.nl, Etos en Gall & Gall worden als gebruikelijk bij elkaar opgeteld. Dat getal komt neer op 1,675 miljard euro, 1,1 procent lager dan hetzelfde kwartaal in 2021.
De verkopen (offline en online) in de Europese markt stegen voor Ahold met 4,2 procent naar 7,8 miljard euro. Onder de streep blijft er een operationele winst van 273 miljoen over, een daling van 11,5 procent.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Handelsvolume bol.com daalt wederom, maar minder hard dan in eerste maanden
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.