Twinkle | Digital Commerce

Uber focust op boodschappenbezorging

2022-07-22
1000562
  • [nieuws]
  • 0:48

Uber introduceert een aantal nieuwe functies voor consumenten, waarbij de focus komt te liggen op boodschappenbezorging.

Uber zet de komende tijd groots in op boodschappen, zo vertelt wereldwijd hoofd van Uber, Oskar Hjertonsson aan CNBC. Vanaf deze zomer is het voor klanten in de Verenigde Staten mogelijk om buiten openingstijden bestellingen te plaatsen bij supermarkten en leveringen in te plannen. Verder kunnen consumenten hun bestelling volgen van de winkelschappen tot aan hun huis, producten vervangen in hun bestelling en producten kopen op gewicht.

Uber lanceerde twee jaar geleden de boodschappenbezorgservice in Zuid-Amerika en Canada. Later werd dat verder uitgebreid, onder meer naar de Verenigde Staten. Tijdens de pandemie was de bezorgservice een welkome inkomstenbron. Toen de vraag naar taxiritten begon te herstellen, overtroffen die de bezorginkomsten weer, al liggen de omzetten erg dicht bij elkaar. In het eerste kwartaal van 2022 noteerde de bezorgtak een omzet van 2,51 miljard dollar, tegenover 2,52 miljard dollar van de mobiliteitsgroep.