Twinkle | Digital Commerce

Groei in heel Europa met de perfecte vervoerdersstrategie!

2022-07-05
1000562
  • [branded content]
  • 2:29

De servicekwaliteit van uw winkel loopt door tot de last mile-levering. Daardoor is het des te belangrijker om te verzenden met hoogwaardige kwaliteit. Kom te weten hoe u met de juiste vervoerdersmix de beste leveringsprestaties bereikt

Motto

Een succesvolle verzendervaring is doorslaggevend voor uw klanten om trouw te blijven aan uw winkel. De juiste vervoerdersstrategie brengt uw pakket niet alleen naar de bestemming, maar zorgt ook voor nieuwe groeimogelijkheden voor uw bedrijf.

Er kleven grote uitdagingen aan de last mile-levering. Als u naam wilt maken in de internationale handel, moet u een complete, uitstekende klantervaring aanbieden. Besteed speciale aandacht aan de levering van de goederen - ook met name omdat er hier vele uitdagingen zijn. Enkele voorbeelden zijn beperkte leveringscapaciteiten, gebrek aan personeel of verouderde processen. Veel grote leveringsdiensten kunnen niet aan de toenemende eisen voldoen, zoals een toename van de pakketvolumes, aanvragen voor ophaal- en afleveropties en tijdspecifieke leveringen. Omdat de prestaties bij de last mile-levering echter doorslaggevend zijn voor een succesvolle en winstgevende internationalisering moeten retailers op dit gebied investeren en innovatieve strategieën ontwikkelen.

Seven Senders heeft een netwerk van de 100 beste vervoerders.

Nieuwe mogelijkheden voor de klant - met name voor de last mile-levering

Aangezien slechts enkele CEP-aanbieders (courier, express, parcel service) een eigen internationaal logistiek netwerk hebben, is het bundelen van lokale leveringsdiensten de enige manier om te voldoen aan de toenemende eisen van klanten met betrekking tot leveringsmethoden, locatie en tijd. Met behulp van een strategie met meerdere vervoerders kunnen winkels de sterke punten van verschillende vervoerders combineren en hun last mile-levering optimaliseren.

Voor een succesvolle landspecifieke levering, moeten verkopers het serviceaanbod en prestaties van vervoerders beoordelen en samenwerken met de meest geschikte vervoerders wat de grootte en het gewicht van de pakketten betreft. Het is de combinatie van de juiste partners voor de last mile-levering die het verschil maakt. Dit geeft verkopers een marktvoordeel dat ze moeten benutten om sneller en flexibeler te kunnen handelen - precies zoals de klant dat wil.

Voldoen aan lokale behoeften

Het is belangrijk dat leveringsservices voldoen aan lokale behoeften. Hiertoe behoren ophalen en afleveren (pick-up & drop-off (PUDO)), expresverzending en tijdslotlevering. Duurzaamheid wordt ook steeds interessanter voor klanten en de CO2-balans kan natuurlijk worden verlaagd als het om verzenden gaat.

Lees onze sustainability studie; Ecommerce, duurzamer dan zijn reputatie

Winkelexploitanten kunnen duurzame levering gebruiken als concurrentievoordeel en gericht gebruik maken van vervoerders die bijvoorbeeld leveren per fietskoerier of met elektrische voertuigen.

De beste verzendoptie voor al uw pakketten

Het is bijna onmogelijk voor een retailer om een overzicht te krijgen van de pan-Europese leveringsdiensten en het aanbod hiervan en om op de hoogte te blijven van de dynamiek en de nieuwe spelers. Klantvereisten en vervoerders veranderen continu.

Seven Senders heeft de expertise om de juiste verzendoplossing wat betreft kosten, snelheid en leveringsopties voor uw pakketten en elke afzonderlijke doelmarkt te bieden. Het leveringsplatform maakt gebruik van een Europees vervoerdersnetwerk van meer dan honderd aanbieders.

Van het kiezen van de juiste vervoerder tot tracking en probleemloze retourneringen - bij Seven Senders krijgt u alle logistieke diensten uit één hand.

Neem contact met ons op