Meta, het moederbedrijf van Facebook, stapt voor het eerst in de fysieke retail met een nieuwe winkel in Californië.
In de winkel zullen alle fysieke VR- en AR-producten te vinden zijn die Meta heeft gemaakt, waaronder de slimme Ray-Ban Stories bril, de Quest 2 en verschillende Portal apparaten. In de winkel, die op 9 mei de deuren zal openen in Californië, kunnen consumenten alle producten uitproberen. Door middel van interactieve demo’s is het de bedoeling dat consumenten praktijkervaring opdoen met de hardwareproducten van Meta.
Retailstrategie
‘Het hebben van de winkel hier in Burlingame geeft ons meer mogelijkheden om te experimenteren en de klantervaring centraal te houden in onze ontwikkeling. Wat we hier leren, zal helpen bij het bepalen van onze toekomstige retailstrategie,’ verklaart Martin Gilliard, hoofd van Meta Store in een persbericht.
Producten proberen
Bij de Quest 2-demo kunnen klanten verschillende VR-games uitproberen met de bijbehorende VR-headset. De Portal-demo geeft de mogelijkheid om videogesprekken te voeren met winkelmedewerkers. Daarnaast kunnen consumenten de Ray-Ban Stories-bril testen. Deze bril kan video’s opnemen en deze ook direct delen. Daarnaast kun je er ook verschillende monturen, kleuren en glazen proberen.
In de winkel wordt ook aandacht besteed aan de metaverse, zo vertelt Gilliard: ‘We verkopen de metaverse niet in onze winkel, maar hopelijk zullen mensen naar buiten lopen met wat meer kennis over hoe onze producten hen kunnen helpen om ermee in contact te komen.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Meta opent fysieke winkel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.