Twinkle | Digital Commerce

Jumbo voedt loyaliteitsprogramma met laadpalen

2022-03-31
1000562
  • 0:47

Supermarkt Jumbo plaatst dit jaar zo’n 150 laadpunten bij Jumbo-filialen en restaurant van La Place in Nederland en België. Het bedrijf koppelt bovendien zijn loyaliteitsprogramma Jumbo Extra aan de palen, zodat klanten naast stroom ook korting tanken.

Het is de bedoeling dat op termijn een groot deel van alle filialen over deze laadpalen beschikken. Aan de laadpalen kunnen minimaal twee elektrische auto’s tegelijkertijd worden opgeladen. Opvallend is dus dat klanten niet alleen hun auto opladen, maar ook hun digitale spaarboekje. De punten kunnen klanten inwisselen voor korting op boodschappen, abonnementen en dagjes uit.

Volgens Jumbo is de oplaadtijd van de laadpalen precies gelijk aan de gemiddelde tijd die klanten in de Jumbo-winkel doorbrengen, waardoor de auto’s bij vertrek vaak vol zijn. Dat scheelt weer een extra rondje over de groente-afdeling.