Niet eerder gaven online spelers in Nederland zoveel uit aan TV-advertenties dan vorig jaar. In totaal werd 602 miljoen euro besteed aan reclame-uitingen op TV. 16 procent meer dan het jaar ervoor.
Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen en Screenforce. 525 miljoen euro werd uitgegeven aan TV-commercials, de overige 76 miljoen zijn billboardcampagnes (‘Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door …’).
Naast webshops zijn ook streamingsdiensten, vergelijkingssites en touroperators meegenomen in de lijst met e-commerce uitgaven. De groep die vorig jaar het meeste heeft uitgegeven aan TV-uitingen is Warenhuizen, zij gaven in totaal 85 miljoen euro uit aan commercials en billboards, 26 procent meer dan in 2020.
In de lijst met grootste e-commerce adverteerders vinden we bol.com op plek 1, volgens het onderzoek gaf het platform vorig jaar 47 miljoen euro uit aan TV-advertenties, 70 procent meer dan in 2020. Modeplatform Vinted staat op nummer 2, Coolblue completeert de top-3. Andere online spelers in de top-10 zijn HelloFresh (6), Dekbed-Discounter (7), About You (9) en Smulderstextiel (10).
Beeld: YouTube
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
TV-uitgaven webshops naar recordhoogte
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.