Twinkle | Digital Commerce

‘Helft consumenten vindt dat bezorging sneller kan’

2022-02-23
1000562
  • [onderzoek]
  • 0:47

50 procent van de consumenten heeft behoefte aan snellere bezorging. Dat blijkt uit onderzoek van Capterra onder ruim 1.000 Nederlanders

Volgens de ondervraagden worden de meeste bestellingen tussen 24 en 28 uur bezorgd. De helft van hen vindt dat de bezorgtijd tussen de 12 en 24 uur moet duren. Vooral bij medicijnen, elektronica, fashion en boeken vindt men levering binnen een dag ideaal.

Bij online boodschappen is die verwachting wat anders. Daar vindt ongeveer de helft dat de bestelling binnen een dag bezorgd moet kunnen worden, nu is dat vaak langer. Ongeveer een kwart heeft het liefst de boodschappen binnen een uur in huis. Bij maaltijden is de ideale levertijd nog een stuk sneller. Veruit de meeste consumenten vinden levering binnen 30 minuten acceptabel, een vijfde vindt levering tussen 15 en 20 minuten beter en 5 procent verwacht een bezorgtijd tussen de 10 en 15 minuten.