Twinkle | Digital Commerce

Google voegt ‘Shops’ toe aan mobiele zoekresultaten in de VS

2022-01-07
1000562
  • [nieuws]
  • 0:54

Google heeft weer een nieuwe stap gezet om gebruikers nieuwe shopopties aan te bieden. In de Verenigde Staten is het bedrijf begonnen om een selectie winkels in de mobiele zoekresultaten te tonen.

Dat bevestigt het bedrijf aan Search Engine Land. In eerste instantie worden per zoekresultaat drie winkels getoond op basis van organische zoekresultaten. Dit kan wel worden uitgebreid naar maximaal tien winkels. Volgens een woordvoerder van het bedrijf gaat om ‘een nieuwe module die beschikbaar is op mobiele apparaten voor geselecteerde Amerikaanse winkelgerelateerde zoekopdrachten.’ Het bedrijf wil met die module consumenten meer opties bieden om aankopen te doen.

Door shops toe te voegen aan de zoekresultaten krijgen retailers meer mogelijkheden om de bekendheid van hun merk te vergroten. Een en ander is daarbij wel afhankelijk hoe de bedrijven met hun SEO scoren, aangezien de getoonde bedrijven dus worden geselecteerd op organische zoekresultaten.

Het is niet bekend of Google dit naar meer landen wil uitrollen.