Rituals lanceert samen met same day delivery platform StoreShippers een netwerk van dark stores voor snelle en duurzame leveringen.
Online bestellingen worden in de dark stores verwerkt en dezelfde dag met de fiets of elektrische voertuig bezorgd. De eerste dark stores zijn inmiddels al actief in Nederland. Later komen er nog dark stores in grote steden in meerdere Europese landen.
Head of digital commerce manager Bart Heemskerk van Rituals: ‘We zijn altijd op zoek naar innovatieve manieren om onze klantervaring te verbeteren. Samen met StoreShippers maken we met de dark stores onze leveringen nu nog sneller en duurzamer.’
Het cosmeticabedrijf bezorgde een jaar geleden ook al tijdelijk zelf met eigen fietskoeriers. Omdat toen de winkels dicht moesten, werden bestellingen door eigen medewerkers vanuit filialen bezorgd. StoreShippers verzorgt al langer alle verzendingen vanuit de winkel voor Rituals in negen landen in Europa en de Verenigde Staten’, stelt oprichter Pieter Paul van den Hoven. ‘Dark stores zijn voor ons een logische stap in de ontwikkeling van ons duurzame same day delivery netwerk.’
Dark stores? Wat een bijzonder nieuwe marketingterm die wal nog schip raakt. Hoe verzin je het. Mijn associatie met dark is niet echt positief.