Twinkle | Digital Commerce

Een plug-in is de basis voor de orderverwerking

2021-11-23
1000562
  • [branded content]
  • 2:59

ParfumWebshop.nl is Nederlands eerste online parfumerie. Co-founders Erik en Niels de Groot liepen 17 jaar geleden als middelbare scholieren nog vanuit de winkel in Nieuw-Vennep met een stapel pakketjes naar het postkantoor om de hoek. Inmiddels heeft de webshop een behoorlijke groeispurt gemaakt. En niet alleen de volumes zijn veranderd. Ook de verwachtingen van de klant zijn met de tijd meegegaan. Vandaag besteld en het liefst gisteren in huis! We spreken Erik de Groot, die vertelt hoe de plug-in van PostNL ze hierbij helpt.

Meer gemak voor jezelf én je klanten
Een plug-in is in het kort een softwarepakketje dat extra functies aan je webshop kan toevoegen. Met de plug-in van PostNL koppel je eenvoudig de diensten van PostNL aan je webwinkelplatform. Geef je klanten bijvoorbeeld meer gemak door keuze in bezorging. En bespaar tijd door je bestellingen geautomatiseerd verzendklaar te maken inclusief track & trace mails voor je klanten.

Klanten willen keuze en controle

Er is in de afgelopen 2 decennia een hoop veranderd als het gaat om online shoppen. Erik vertelt hoe ze dat bij ParfumWebshop.nl ervaren: ‘We zijn echt met de markt meegegroeid. Klanten verwachten zelf te kunnen kiezen waar en wanneer hun pakket bezorgd wordt. Die service bieden is belangrijk voor ons. Daarnaast blijven we jaarlijks nog met 20 tot 30% groeien dus moeten we efficiënt werken om onze beloftes waar te kunnen maken.’

Hoge klantverwachtingen, topservice bieden én een efficiënt orderproces. Volgens Erik helpt de plug-in van PostNL daarbij: ‘Onze website draait op Magento en daar gebruiken we een plug-in voor. Zo kunnen we avondbezorging, afhalen op een PostNL-punt en afhalen in België aanbieden. Ook zien klanten in de checkout een tijdvak voor bezorging. We monitoren continu onze reviews om scherp te blijven op ons klanttevredenheidscijfer. Wat we veel terugzien is dat de snelle bezorging, de keuze voor bezorging en het tijdvak écht van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten. Het speelt een belangrijke rol in hoe onze klanten ons beoordelen. En dat zien we terug in ons klanttevredenheidscijfer van 9,5 gemiddeld.’

De plug-in als basis van de orderverwerking

De plug-in draait inmiddels al 6 jaar op ParfumWebshop.nl. Erik: ‘Het installeren ging simpel. Daarna zijn we gaan configureren. Je hebt bijvoorbeeld de functie dat je pakketten met een hoge waardestandaard aangetekend verstuurt. Ook sturen we via de plug-in automatische mails over track & trace. We krijgen daar veel reacties op van klanten, dat ze dat erg fijn vinden om van elke stap op de hoogte gehouden te worden. We printen ook de verzendlabels via de plug-in. Er is best veel mogelijk. We hebben ook echt goed gekeken naar wat er kon en hoe we dat in wilden stellen. Er was ook een duidelijke handleiding bij. Als je ergens tegenaan liep kon je dat daar prima in terugvinden.’

Onder aan de streep is de plug-in de basis geworden van de orderverwerking bij ParfumWebshop.nl. Ook nieuwe medewerkers zijn snel ingewerkt doordat het systeem voor pakbonnen en verzendlabels heel intuïtief werkt. Erik vat het kort samen: ‘Topservice bieden en een hoge klanttevredenheid staat bij ons met stip op nummer 1. De betrouwbaarheid en de diensten van PostNL spelen hier een hele belangrijke rol in.’

Wil je ook eenvoudig bezorgopties toevoegen aan je checkout? Of adressen controleren met de adrescheck? Met een ruime keuze aan plug-ins en API’s maak je gemakkelijk de koppeling met je webwinkel. Zo sluit je aan op de wensen van jouw klanten. En het maakt verzenden voor jou een stuk makkelijker. Ontdek alle mogelijkheden en sluit je aan!