Twinkle | Digital Commerce

Morrisons schroeft opgeschaalde e-commerce weer terug

2021-09-27
1000562
  • [nieuws]
  • 0:43

De Britse supermarkt Morrisons heeft de online activiteiten wat teruggeschroefd. De thuisbezorgdienst van vijftig filialen wordt geschrapt.

De bezorgdienst in die filialen werd vorig jaar opgetuigd, omdat door de coronacrisis de vraag naar online boodschappen toenam. Inmiddels wordt er minder gebruikgemaakt van de bezorgservice in de filialen, en is deze dus overbodig. Volgens Britse media heeft dit gevolgen voor zo’n 1.400 medewerkers. Voor hen wordt een oplossing gevonden, bijvoorbeeld door andere functies binnen het bedrijf aan te bieden.

Een woordvoerder van het bedrijf laat weten dat het terugschroeven van de online activiteiten verder geen gevolgen heeft voor de online strategie van het bedrijf. ‘Nu we deze volgende fase van de pandemie ingaan en veel beperkingen zijn versoepeld, moeten we ons aanpassen en enkele wijzigingen aanbrengen in de omvang van onze online activiteiten.’