Twinkle | Digital Commerce

Beter Bed opent e-dc en lanceert nieuwe online strategie

2021-09-30
1000562
  • [nieuws]
  • 1:37

Beter Bed heeft aangekondigd zijn pijlen meer te gaan richten op online verkoop. Daarvoor richt het bedrijf een aparte digitale organisatie op, genaamd LUNEXT. Ook opent het bedrijf zijn eerste e-dc.

Het is de bedoeling dat Beter Bed binnen vier jaar groeit naar een online omzet van minstens 100 miljoen euro. Daarvoor heeft het verschillende gebieden aangekondigd waarop de nadruk komt te liggen. Als eerste is dat LUNEXT, een samensmelting van de woorden Lunar en Next. Hier worden alle huidige en toekomstige e-commerce proposities van Beter Bed ontwikkeld. Als tweede wil Beter Bed inzetten op een verdere professionalisering en uitbreiding van de e-commerce afdeling. De verwachting is dat het e-commerce team de komende jaren zal worden verdubbeld.

Ook wil Beter Bed meer inzetten op uitbreiding en verdieping van het online aanbod. Als laatste komt er dus het nieuwe distributiecentrum voor online orders. Het is de eerste e-dc voor Beter Bed. Deze is 11.000 vierkante meter groot en opent komende maand de deuren. Volgens Beter Bed zet het hiermee een belangrijke stap in de schaalbaarheid en toekomstbestendigheid van de supply chain voor online groei. Het e-dc, dat komt te staan in Veghel, moet de online assortimentsuitbreiding mogelijk maken en zorgt er ook voor dat het bedrijf aan de leverbehoefte van klanten kan voldoen.

Het bedrijf onderneemt deze stappen naar eigen zeggen omdat het online kanaal een steeds prominentere rol krijgt binnen de omnichannel strategie. ‘Onze strategische ambitie is om onze online verkoop te laten groeien tot ten minste 100 miljoen euro aan omzet in 2025’, stelt ceo John Kruijssen. ‘Om dit te vergemakkelijken, lanceren we LUNEXT, onze eigen organisatie om specifieke disciplines te bouwen, digitaal talent aan te trekken en een agile uitvoering van de digitale operatie mogelijk te maken met een scale-up mentaliteit.’

De eerste personele versterking is inmiddels binnen Thijs Nootenboom is aangesteld als directeur e-commerce. Hij komt over van Detailresult. Perijn Hoefsloot, de huidige e-commercedirecteur, wordt director strategic business development.