Twinkle | Digital Commerce

DHL groeit vooral door e-commerce

2021-03-09
1000562
  • [nieuws]
  • 0:50

Pakketvervoerder DHL zag zijn omzet het afgelopen jaar met 5,5 procent toenemen naar 66,8 miljard euro. ‘Voornamelijk aangedreven door de e-commerce-boom.’

Dat blijkt uit de jaarlijkse financiële resultaten van het bedrijf. De bestelwoede in 2020 zorgde voor ‘aanzienlijk hogere verzendvolumes in de pakket business’. Het bedrijfsresultaat komt uit op 4,8 miljard euro, een toename van 17,4 procent. DHL ging uit van een bedrijfsresultaat tussen de 4,1 en 4,4 miljard euro. Die verwachting werd eerder naar boven bijgesteld vanwege de coronacrisis. Het grootste deel van het bedrijfsresultaat – 2,75 miljard - komt van bezorgdivisie DHL Express.

Ceo Frank Appel: ‘2020 was een uitzonderlijk uitdagend jaar voor DHL Group. Er was meer dan ooit vraag naar onze diensten. (…) We hebben ons gefocust op onze winstgevende logistieke kernactiviteiten door ons bedrijf consequent af te stemmen op e-commerce en te investeren in ons logistieke netwerk en digitalisering.’

Voor dit jaar verwacht het bedrijf een bedrijfsresultaat van meer dan 5,6 miljard euro.