Twinkle | Digital Commerce

Too Good To Go haalt 25 miljoen op

2021-01-07
1000562
  • [nieuws]
  • 0:57

Anti-voedselverspillingsapp Too Good To Go heeft in een financieringsronde ruim 25 miljoen euro aan groeigeld opgehaald.

Investeringsfonds Blisce leidt de ronde. Volgens Techcrunch is het voor het eerst dat Too Good To Go via een dergelijk investeringsfonds groeigeld binnenhaalt. De investering wordt onder andere gebruikt om de uitbreiding van Too Good To Go in Amerika te versnellen. Het van oorsprong Deens bedrijf is al in verschillende Europese landen actief, waaronder Nederland.

Begin vorig jaar werd bekend dat Too Good To Go ging uitbreiden naar de Verenigde Staten. Volgens het bedrijf wordt daar dagelijks 40 procent van het eten weggegooid en is er dus behoefte aan een initiatief zoals Too Good To Go. Met de app kunnen consumenten verrassingsboxen kopen met daarin producten van bijvoorbeeld supermarkten, bakker en boeren, die tegen de uiterste houdbaarheidsdatum aanzitten – daarom niet meer verkocht mogen worden – maar nog wel goed genoeg zijn voor consumptie.

Sinds september is de start-up daadwerkelijk actief in Amerika, specifiek in New York City en Boston. Daarnaast breidt het bedrijf steeds verder uit in New Jersey. In totaal heeft het bedrijf zo’n 150.000 gebruikers in de VS.