Colruyt stopt met zijn non-foodwebshop Collishop. Het aanbod wordt voortgezet via dochterbedrijven Dreambaby, Dreamland, Fiets! en MyUnderwear24.
Volgens het bedrijf stopt de verkoop via Collishop per 9 november, Collishop Professional blijft wel bestaan. Dat schrijft RetailDetail. De Colruyt-winkels zelf zullen de verkoop van de ‘koken en tafelen’-producten op zich nemen. Het besluit is niet genomen om geld te besparen, de groep blijft investeren in online, maar dan wel in ‘duidelijk omlijnde, gepaste winkelconcepten.’
Specialisten
‘Je ziet dat er in het e-commercegebeuren aan de ene zijde een aantal zeer grote internationale platforms ontstaan, en aan de andere kant van het spectrum specialisten. Wij kiezen er in onze strategie voor om in te zetten op categorieën waarin we echt relevant willen zijn’, vertelt non-fooddirecteur Dieter Struye aan RetailDetail.
Niet rendabel
‘Het is geen geheim dat Collishop de voorbije jaren niet rendabel was’, aldus Struye, ‘en we zagen ook niet de mogelijkheid om het in de komende periode wel rendabel te krijgen. Als je strategische keuzes maakt, moet je eerlijk durven zijn in het belang van je stakeholders, en dan moet je je middelen inzetten waar ze nuttig kunnen zijn.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Colruyt trekt stekker uit Collishop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.