Twinkle | Digital Commerce

Instacart int 325 miljoen dollar

2020-07-06
1000562
  • [nieuws]
  • 1:10

Om verder uit te kunnen breiden en aan te haken op de huidige ‘online grocery boom’ in de Verenigde Staten, heeft boodschappenbezorger Instacart afgelopen maand in totaal 325 miljoen dollar aan investeringsgeld opgehaald. Dat meldt Business Insider.

Het Amerikaanse bedrijf kende de afgelopen periode een sterke groei, doordat meer consumenten tijdens de coronapandemie ervoor kozen hun boodschappen online te bestellen en thuis te laten bezorgen. Bij de investeringsronde begin juni werd 225 miljoen dollar opgehaald. Instacart-ceo Apoorva Mehta gaf toen aan dit geld te gaan benutten ‘voor strategische initiatieven als onze reclame- en bedrijfsactiviteiten, en voor het blijven bieden van exceptionele klantervaringen’. Volgens hem heeft covid-19 gezorgd voor een enorme verschuiving binnen de kruidenierswarenindustrie en de kijk van mensen op de noodzaak van on-demand diensten voorgoed veranderd. ‘In zeer korte tijd is Instacart uitgegroeid tot een essentiële service voor miljoenen gezinnen in Noord-Amerika en onze teams hebben ongelooflijk hard gewerkt om klanten en klanten veilig te bedienen in deze tijd van nood.’ Bovenop dat groeigeld kwam er recent nog eens 100 miljoen dollar bij.

De boodschappenbezorger stelt dat zijn app en diensten nu toegankelijk zijn voor meer dan 85 procent van de huishoudens in de Verenigde Staten en meer dan 70 procent van de huishoudens in Canada.

Lees ook: Instacart: ‘2020 is het jaar van pickup’