Twinkle | Digital Commerce

Van dik PVC zaagt men vloeren

2020-06-29
1000562
  • [interview]
  • 1:30

Start-up Floors.company stelt in tegenstelling tot de meeste webwinkels niet het aanbod centraal, maar de marktvraag. ‘We analyseren dagelijks de online klantbehoeftes en trends.’

‘Door middel van analyses zagen we een trend in de online verkoop van pvc-vloeren’, gaat Jelle Smeijers, mede-eigenaar van Floors.company, van start. ‘En vanuit die trend ontwikkelden wij een webshop die vooral gericht is op goede user experience.’ Het aanbod van de nieuwe webwinkel bestaat op dit moment uit stroken, tegels en visgraat pvc-vloeren. Klanten kunnen gratis een sample krijgen. ‘We geven daarnaast tips & tricks voor het zelf leggen van de vloer, maar klanten kunnen bij ons ook een vakman inhuren die ’m komt leggen’, aldus Smeijers. Hij heeft daarvoor een netwerk van aangesloten vaklieden door het hele land.

‘We onderscheiden ons door in te spelen op de vraag die leeft in de markt. Data van Trendata geven ons inzicht in de wensen van de consument en in de online trends op het gebied van vloeren, en wij passen daar ons assortiment en onze marketing op aan. We werken samen met softwareontwikkelaar Code14 en met Bureau New Media. Laatstgenoemd bureau adviseert ons over de ontwikkeling van de kanaal- en contentstrategie om de juiste doelgroep te bereiken en te converteren. Je komt dan ook niet zomaar bij onze webshop terecht, want we adverteren alleen op een vraag waar wij daadwerkelijk een passend product bij hebben’, legt de mede-eigenaar uit.

Floors.company werkt via dropshipping. Smeijers: ‘De aanvragen gaan via onze webshop rechtstreeks door naar de leverancier en die levert het aan de vakman of aan de consument.’ De ambities zijn groot. ‘We willen de grootste online speler op het gebied van vloeren worden in Nederland – en zelfs Europa. Maar we focussen nu eerst op uitbreiden van het aanbod en het ontwikkelen van een schaalbare business.’