In het eerste kwartaal van 2020 heeft Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, vijftig procent meer bestellingen gehad. De coronacrisis zorgde voor een dip in maart, maar dat is inmiddels hersteld.
Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, heeft er een goed eerste kwartaal opzitten. Het bedrijf had zo’n vijftig procent meer bestellingen. De coronacrisis zorgde voor minder bestellingen medio maart, voornamelijk als gevolg van de sluitingen van restaurants. Ook werden er minder bestellingen geplaatst voor kantoren, tijdens de lunch of overuren. Daarnaast kreeg Takeaway.com in maart te maken met verschillende DDOS-aanvallen, waarbij honderdduizenden bestellingen werden getroffen.
Bevoorrecht
Ceo Jitse Groen geeft in een persbericht aan dat Takeaway.com beperkt geraakt is door de coronacrisis: ‘Takeaway.com is een van de weinige en bevoorrechte bedrijven die slechts minimaal door de crisis is getroffen. Het meest opvallende effect op onze cijfers was een impact op de bestellingen in maart. Ondanks enorme verschuivingen in consumentengedrag en restaurantsamenstelling, blijft ons bedrijf zeer sterk en veerkrachtig.
Israël blijft achter
Het ordervolume herstelde zich eind maart weer en inmiddels zijn de belangrijkste markten van het platform, waaronder Nederland, Duitsland en Polen hersteld. De gemiddelde orderwaarden zijn zelfs hoger dan voorheen. Het bedrijf verwacht echter dat die waarden na de crisis weer op het normale niveau komen. Alleen Israël blijft achter, waar Takeaway.com zich voornamelijk bezighoudt met bezorgingen aan bedrijven. Gezien ook daar veel wordt thuisgewerkt, is dat stil komen te liggen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Takeaway plust in eerste kwartaal ondanks corona-impact maart
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.