Twinkle | Digital Commerce

Otto zet in op verdriedubbeling aantal marktplaatsverkopers

2020-04-03
1000561
  • 1:06

Het Duitse platform Otto maakt het voor verkopers eenvoudiger om zich bij partnerplatform Otto Market aan te sluiten. Zo wordt de aanmeldprocedure eenvoudiger en sneller gemaakt.

Dit moet ervoor zorgen dat het aantal partners op Otto Market dit jaar wordt verdriedubbeld. Momenteel zijn er op het platform, dat pas enkele jaren geleden werd geïntroduceerd, zo’n vijfhonderd partners actief. ‘Maar vanwege de geautomatiseerde aanmelding verwachten we in 2020 minstens duizend nieuwe partners’, verklaart Robert Schlichter, verantwoordelijk voor partnermanagement bij Otto.

Schlichter verwacht die sterke toename omdat het voor partners nu een stuk aantrekkelijker is om hun producten op de Duitse marktplaats van Otto te verkopen. Want duurde het eerst nog enkele weken voordat een partij kon beginnen met verkopen, nu is dat proces verkort tot enkele dagen.

Jaarcijfers

Overigens publiceert Otto ook zijn jaarcijfers over het boekjaar 2019/2020, dat bij Otto eindigt op 29 februari. De omzet van het bedrijf steeg met ongeveer 9 procent naar 3,5 miljard euro. Volgens Otto komt dit voor een groot deel door een toename (+7 procent) van het aantal actieve klanten. Dit zijn er in totaal 7,5 miljoen. Het bedrijf gaat ook nog even in op de huidige coronacrisis. Volgens het management heeft Otto vroegtijdig ingegrepen en is de operatie daardoor nu nog ‘stabiel’.