De online omzet van concern Ahold Delhaize in Nederland steeg vorig jaar met 21,6 procent. Daarin zit de omzet van bol.com en van de online kanalen van Albert Heijn, Gall & Gall en Etos.
Dat blijkt uit het jaarverslag van Ahold Delhaize, dat precies twee weken na de bekendmaking van de laatste kwartaalcijfers is gepubliceerd. De online verkopen kwamen vorig jaar neer op ruim 2,4 miljard euro, een jaar eerder was dit net geen 2 miljard.
In deze cijfers zijn niet de partnerverkopen van bol.com meegerekend. Deze worden samen met de verkopen van alle online kanalen van Ahold Delhaize in Nederland onder de noemer Net Consumer Online Sales geplaatst. Dit bedrag komt neer op 3,4 miljard euro. Een toename van ruim 30 procent ten opzichte van 2018.
Cijfers Ah.nl niet bekend
Wat dit over de online prestaties van Albert Heijn zegt, is niet helemaal duidelijk. De super behaalde in 2018 naar schatting een online omzet van 565 miljoen euro, wat een derde plek in de Twinkle100 opleverde. Het jaar ervoor werd de omzet van Ah.nl nog geschat op 480 miljoen euro.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online omzet Ahold Delhaize in Nederland groeit met ruim één vijfde
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.