Twinkle | Digital Commerce

Lidl lanceert tijdelijke webshop voor eigen beautymerk

2019-11-07
1000562
  • [nieuws]
  • 0:54

Lidl heeft in Frankrijk een tijdelijke webshop geopend voor het beautyhuismerk Cien. Het is de eerste keer dat de discountketen zo’n tijdelijke online shop lanceert.

De Cien-webshop is geopend vanaf 6 november tot en met 12 januari en richt zich dus vooral op de cadeau-inkopen voor de feestdagen.

Lidl zit dertig jaar in Frankrijk

Alix Petiet, projectmanager bij Lidl Frankrijk vertelt aan de site LSA.fr dat de aanleiding voor de tijdelijke webshop Lidl’s dertigjarig jubileum in Frankrijk is. De discountketen wil het naar eigen zeggen populaire eigen beautymerk extra promoten.

De webshop moet klanten helpen die in de fysieke winkel naast hun favoriete Cien-product grijpen. Daarnaast ziet Lidl de tijdelijke webshop als een kans om mensen te bereiken die geen Lidl-klant zijn. Er zijn exclusieve Cien-producten ontwikkeld, speciaal voor de online verkoop. Er komen flash sales, zo geeft de projectmanager aan en er zal ook op Black Friday worden ingehaakt.

De Cien-webshop maakt gebruikt van de techniek die Lidl ook voor zijn online wijnwebshop gebruikt.