Twinkle | Digital Commerce

Inside Audio bundelt aanbod muziekshops

2019-08-28
1000562
  • [nieuws]
  • 0:60

Inside Audio, opgericht in 2016 als muziekblog, gaat verder als platform voor muziekproducten. Het bedrijf koppelt muziekwinkels aan consumenten.

Bijzonder is dat het platform niet alleen het aanbod toont van online shops, maar ook van fysieke winkels. Oprichters Jeffrey en Thomas Muller hopen daarmee de muziekwinkels online beter zichtbaar te maken. Ook merken ze dat veel muziekwinkels het moeilijk hebben. Zoals muziekketen Keymusic, die in juni failliet werd verklaard en later een doorstart maakte. ‘De marges zijn klein en er gaan steeds meer zaken failliet. Daar wilden we een antwoord op vinden’, aldus Jeffrey Muller tegen het ED.

140 winkels

Inmiddels zijn er al 140 winkels op het platform aangesloten en kunnen klanten terecht voor 60.000 producten. Het is niet mogelijk om de producten rechtstreeks op het platform te kopen. Consumenten worden doorgestuurd naar de desbetreffende winkel.

Volgens de oprichters worden er de komende tijd nog nieuwe functies aan het platform toegevoegd en komen er meer shops bij. ‘Ons doel is om op een centraal platform de Nederlandse zakelijke muziekinstrumentenmarkt en de muzikant met elkaar in contact te laten komen.’

Op het platform zijn al winkels aangesloten als Conrad, Keymusic en Bax Music.