Twinkle | Digital Commerce

Intertoys gaat zelf thuisbezorgen

2019-05-22
1000562
  • [nieuws]
  • 1:37

De speelgoedketen wil dat de omzet voor 20-25 procent uit online bestaat. Een middel om dit voor elkaar te krijgen is producten binnen twee uur thuisbezorgen.

Intertoys-topman Roland Armbruster vertelde aan De Telegraaf en Retailtrends dat hij hoopt dat Intertoys, dat in februari dit jaar failliet ging en in maart werd overgenomen door Portugese investeringsmaatschappij Green Swan, in 2019 of 2020 weer winst zal maken. De ceo gaf aan dat hij fysieke winkels als een onmisbare schakel in de nieuwe strategie van Intertoys ziet, maar hij verwacht dat de groei vooral van de online verkopen moet komen.

Intertoys wil thuisbezorgen

Tegen Nu.nl vertelde Armbuster dat Intertoys producten ook gaat thuisbezorgen. Klanten moeten de bestelde producten binnen twee uur in huis kunnen krijgen.

‘Dat kun je alleen doen als je veel winkels door het hele land hebt, zoals wij.' Nu.nl spreekt van een Thuisbezorgd-achtige service, met misschien wel eigen fietskoeriers. ‘Zo voegen we echt waarde toe, want dit doet nog niemand’, aldus de ceo.

Intertoys wil voor een omnichannelaanpak gaan. ‘Je bestelt dus bijvoorbeeld online, en haalt het af in de winkel, waar je nog iets anders koopt als je binnen bent.’

Veel concurrentie

Hoewel er op de online speelgoedmarkt (43 procent van speelgoed wordt online verkocht) veel concurrentie is, ziet de ceo het positief in. Tegen De Telegraaf zei Armbruster: ‘Intertoys zet nu 16 miljoen euro om online, ongeveer 5 à 6 procent van de totale marktomzet.’ Dat moet 20-25 procent worden.

Een online strategie is dat het aanbod wordt uitgebreid. Ook wil de speelgoedketen 'prijsconcurrerender' worden en meer inzetten op een eigen ‘huismerk’ en A-merken.

Offline meer beleving

Offline wil de speelgoedketen inzetten op beleving. Die beleving komt in de vorm van een ‘Intertoys Experience Store’ in Utrecht. In de meer dan 200 winkels moet een ruimte komen waar kinderen hun verjaardagsfeestjes kunnen vieren en een escaperoom en karaokebar. Een andere vernieuwing is dat de klantenservice doordeweeks 's avonds langer bereikbaar is en 7 dagen per week.