Budgetverf.nl gaat komende week helemaal over op het nieuwe domein Verf.nl. Twinkle vroeg managing partner Rogier Goed naar het hoe en waarom.
De domeinnaamwijziging is onderdeel van een complete naamswijziging annex restyling, tot het briefpapier aan toe. Behalve online verkoopt Verf.nl zijn verf, lak en beits ook aan doe-het-zelvers en professionals in een fysieke winkel te Akersloot, niet ver van Alkmaar. Daar prijkt de nieuwe naam ook op de gevel.
‘Op 10 januari is Verf.nl in de vroege ochtend gelanceerd onder URL www.budgetverf.nl’, vertelt Goed. ‘Op 13 februari gaan we over op www.verf.nl. Waarom in twee stappen? Zodat we de effecten in iedere stap goed kunnen meten en bijsturen.'
Waarom hebben jullie tot de naamswijziging besloten?
‘Eigenlijk zijn we oliedom om Budgetverf.nl te vervangen voor Verf.nl, aangezien Budgetverf.nl enorm goed presteert. Bij leveranciers leeft echter logischerwijs de wens om professionele verfproducten, die veelal niet in de bouwmarkt te koop zijn, los te koppelen van "budget". Daarnaast geloven we in een naam die verf én online kopen samenvat: Verf.nl is een naam die blijft hangen en autoriteit uitstraalt. We moeten wel oppassen dat men Verf.nl niet associeert met een ander prijsbeleid, want we blijven een stuk goedkoper dan reguliere verfwinkels. Hetzelfde geldt voor de breedte van ons assortiment en onze service.’
Welke impact heeft de wijziging aan de voorkant?
‘We hebben een nieuw logo, dat is ontwikkeld door Targa Team en een nieuwe frisse huisstijl, gemaakt door Epidemie. Als het op de presentatie aankomt, tonen we voortaan elke productvariant. Daarin zijn we nu uniek in de markt, maar veel belangrijker: de klant is ermee geholpen in zijn keuzeproces. Er zitten veel nieuwe features onder de motorkap van Verf.nl, waaronder een virtuele cadeaumand, die we de komende periode systematisch gaan activeren. Allemaal bedoeld om de klant nog beter te leiden naar het juiste product en de juiste kleur. Best uitdagend als je beseft dat er meer dan acht miljoen combinaties zijn.’
En zit het met de vindbaarheid?
SEO-technisch is het momenteel te vroeg om conclusies te trekken. Sommige onderdelen worden veel beter opgepakt dan voorheen en andere onderdelen verdienen meer aandacht. Dit ligt helemaal in de lijn der verwachting en krijgt onze volledige aandacht, in samenwerking met Booming. SEA-technisch loopt het als een trein.
Wat zijn de bevindingen tot nu toe?
Migratiestap één, het lanceren van de nieuwe website in de nieuwe look & feel onder de naam Verf.nl, is succesvol. Wat stap twee betreft is het nog te vroeg om te oordelen, dat weten we vanaf de 13e. Maar Verf.nl staat en laat ten opzichte van 2018 nu alweer een mooie groei zien. Behalve in gebruiksgemak, gaan we ook flink investeren in het assortiment en openingstijden. Binnenkort, deze maand nog, kun je bij Verf.nl tot héél laat bestellen en geleverd krijgen wanneer en waar het jou uitkomt, of ophalen bij een afhaalpunt. Zo willen we de beschikbaarheid van onze producten optimaliseren.
Loopt het volgens planning?
Het heeft langer geduurd dan gepland, gebiedt de eerlijkheid te zeggen, en het heeft meer gekost dan begroot. Maar het resultaat is drie keer mooier geworden dan gedroomd en als gezegd zien we al mooie groei. Omwille van de migratie hebben we tot onze spijt een aantal kansen voor ons uit moeten schuiven, maar die pakken we in sneltreinvaart weer op. We zijn nog niet klaar.’
Verf.nl zelf over Verf.nl
'Wat 13 jaar geleden begon met een vakschilder, een bierviltje én een goed idee, is uitgegroeid tot een geoliede verfmachine. Een online verfwinkel die samen met een droomteam van partners en medewerkers inzet op de groeiende markt voor online verf.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Budgetverf.nl verder op Verf.nl
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.