Twinkle | Digital Commerce

Plus: 'E-commerce drijft omzetgroei'

2019-01-03
980550
  • [nieuws]
  • 0:53

De omzet uit online bestellingen bij Plus in 2018 is gestegen met veertig procent ten opzichte van het jaar ervoor, meldt de supermarkt bij de presentatie van zijn jaarcijfers.

Plus wijst dan ook naar e-commerce als één van de drijvers achter de omzetgroei. 'Klanten kunnen bij nagenoeg alle winkels online bestellen, het aantal ophaalpunten ligt over de tweehonderd en ruim 230 winkels bieden de Plus Express service aan, waarbij boodschappen al na twee uur thuisbezorgd worden', beschrijft het bedrijf de online ontwikkelingen van het afgelopen boekjaar.

Verder claimde Plus dit jaar een primeur op het gebied van digitaal sparen, met de introductie van een loyaliteitsprogramma via de vernieuwde mobiele applicatie.

Vanaf deze maand liggen maaltijdboxen van HelloFresh standaard in de schappen bij de supermarkt: de twee bedrijven werkten al langere tijd samen op pilotbasis en besloten tot een definitief partnerschap.