Twinkle | Digital Commerce

Google wil twijfelaars over de streep trekken met nieuwe ads

2018-09-19
1000562
  • [nieuws]
  • 0:42

Google heeft voorafgaand aan het feestdagenseizoen een nieuwe manier geïntroduceerd waarmee shoppable images eenvoudiger worden gekoppeld aan vergelijkbare producten.

Deze Shoppable Image Ads, die als alternatief onder een gezocht artikel worden getoond, moeten het voor twijfelaars eenvoudiger maken om een keuze te maken uit verschillende vergelijkbare producten.

'Specifiek doelgroepen targetten'

Voor adverteerders is dit volgens Google een kans om hun producten sneller aan specifieke doelgroepen te tonen, doordat deze automatisch worden gekoppeld aan vergelijkbare producten. ‘Als een koper bijvoorbeeld zijn favoriete blog bezoekt, dan ziet hij of zij een selectie van visuele gelijkwaardige producten bij meer uitgevers.’ Komend jaar wordt de dienst uitgerold naar Google Image Search. Voor nu worden de Shoppable Image Ads getoond in samengestelde inhoud van de uitgeverspartners van Google.