Twinkle | Digital Commerce

House of Fraser annuleert duizenden online orders na logistiek conflict

2018-08-17
1000562
  • [nieuws]
  • 1:11

Duizenden klanten die onlangs bij House of Fraser een online order plaatsen, hebben hun geld teruggekregen. De Britse retailer ziet zich daartoe gedwongen door een hoogoplopend geschil met logistiek dienstverlener XPO Logistics.

House of Fraser scheerde end vorige week langs de rand van de financiële afgrond, maar werd op het nippertje gered via een overname door Sports Direct, dat honderd miljoen euro neertelde voor de keten. Daarmee zijn de problemen echter nog niet voorbij: magazijnoperator XPO Logistics, die net als ruim 1.000 leveranciers nog niet betaald gekregen heeft, blokkeert nu de toegang tot de voorraden.

Geen keuze

Vertraagde en niet-bezorgde orders leverden tot dusver al vele boze reacties van klanten op. House of Fraser, dat geen andere keuze meer zag dan het tijdelijk stopzetten van alle bestelverkeer, verexcuseert zich aan klanten via sociale media en e-mail. Sinds afgelopen woensdag is de webshop offline gehaald.

Enkele modemerken die aan House of Fraser leveren, hebben alvast voorraden uit de winkels van de keten teruggehaald. Anderen wachten af tot gesprekken met de retailer en hopen hun goede relaties in stand te houden, nu een doorstart gerealiseerd is.

Innovatief

In het verleden toonde de Britse retailer zich een innovatief speler. Zo maakte het zijn etalages shoppable met augmented reality-toepassing Layar en experimenteerde het met beacons in paspoppen.