Twinkle | Digital Commerce

Bezorger DoorDash duikt met Walmart in boodschappen

2018-04-25
1000562
  • [nieuws]
  • 1:02

DoorDash, een startup die maaltijden van restaurants naar consumenten bezorgt, gaat samenwerken met Walmart. Hiermee wil DoorDash niet alleen maaltijden, maar ook boodschappen leveren.

De startup zet in op een samenwerking met grotere bedrijven om zijn bezorgnetwerk uit te breiden. 

De supermarktketen gebruikt tijdens de proef, die alleen in Atlanta wordt gehouden, de software van DoorDash om boodschappen aan klanten te leveren. De boodschappen worden dezelfde dag nog thuisgeleverd.

'Als je naar Walmart.com gaat, en in Atlanta een order plaatst, heb je geen idee dat het via DoorDash wordt geleverd. Daar zijn we erg tevreden mee. We kijken er naar uit om met Walmart samen te werken en deze mogelijkheid te bieden', aldus coo Christopher Payne van DoorDash aan TechCrunch

Concurrentiestrijd

Voor Walmart is de samenwerking een mooie stap in de strijd die het al tijden voert met Amazon in de Amerikaanse online boodschappenmarkt. Amazon verkocht volgens een analyse van One Click Retail het afgelopen jaar 59 procent meer online boodschappen dan het jaar ervoor. Dat is 18 procent van de volledige Amerikaanse online boodschappenmarkt en twee keer zoveel als grote concurrent Walmart.