Met een assortiment van 14.000 kledingstukken is modemarktplaats Cazou.nl in twee jaar tijd uitgegroeid tot de modemarktplaats met het derde grootste aanbod van Nederland. Het podium is opgericht door de Belg Tim Fockedey.
Fockedey, die het platform in maart 2016 startte, begon met Cazou.nl om een alternatief te bieden voor bestaande tweedehands platformen als Marktplaats.nl, en richt zich meer op baby- en kinderkleding. 'Het generalistisch karakter van Marktplaats.nl is zowel een zegen als een vloek. Voor Markplaats betekent het meer bezoekers, maar een minder gespecialiseerde gebruikerservaring. Nicheplatformen zoals Cazou bieden precies het tegenovergestelde', aldus Fockedey.
Succesvol in baby- en kinderkleding
Cazou biedt kleding aan voor alle leeftijden maar is vooral succesvol in baby- en kinderkleding. 'Baby's groeien snel', verklaart Fockedey. 'Jonge ouders hebben het vaak financieel niet zo makkelijk en nieuwe babykleding kost handenvol geld. Op Cazou heb je voor dertig tot vijftig euro een volledige baby garderobe die je later gewoon kunt doorverkopen.'
Voorlopig blijft Cazou alleen actief op de Nederlandse markt. Op termijn wil het platform uitrollen naar andere landen in Europa.
Zeer slecht bedrijf. Geen mogelijkheid om zelf je account (en dus ook je bankgegevens of adres) te verwijderen. Al meermaals een verzoek per mail gedaan maar tot op heden is daar niets mee gedaan. Zeker met de nieuwe privacy wet is dit onacceptabel en hoop ik dat ze op hun vingers worden getikt. Het feit dat je ze alleen per mail kan benaderen had bij mij al een alarmbel moeten laten afgaan.