Twinkle | Digital Commerce

EBay en Mashable testen 'shoppable content'

2018-02-06
1000562
  • [nieuws]
  • 0:56

Veilingsite eBay en entertainmentsite Mashable starten een pilot om shoppable content mogelijk te maken. Door tags toe te voegen aan de content van Marshable, worden consumenten doorgelinkt naar producten op eBay. 

Consumenten kunnen daarmee producten via eBay kopen en vergelijken, zonder de site van Mashable te verlaten. Als voorbeeld noemt het bedrijf een artikel over acteur Tom Hardy, waarbij lezers kledingstukken die de acteur draagt, online kunnen bestellen via eBay.

'We weten veel over hoe klanten op onze site shoppen, maar minder over hoe ze daarbuiten winkelen. We wilden een vereenvoudigde winkelervaring bieden die producten naar de lezers van Mashable brengt', vertelt Dan Burdett van eBay.

Image Search

De online marktplaats is al wat langer bezig met het doorlinken naar eigen producten via afbeeldingen. Vorige jaar introduceerde het bedrijf Image Search. Consumenten die een afbeelding 'insturen' worden direct doorgelinkt naar het desbetreffende product of een alternatief. Ook is het mogelijk een product van social media als Pinterest te delen door de url in Find it on eBay te plakken.