Franse consumenten halen hun boodschappen steeds meer af bij drive-throughs. De autopunten maakten in Frankrijk de afgelopen drie jaar een omzetgroei door van 40 procent, terwijl zij in Nederland weinig worden bezocht.
De populariteit van drives in Frankrijk is zelfs zo groot, dat het één van de redenen vormt waarom hypermarchés tegenwoordig steeds minder klanten over de vloer krijgen. Het aantal drive-throughs voor online bestelde boodschappen lag in 2014 al op bijna gelijke hoogte van het aantal hypermarchés.
AmazonFresh in Frankrijk
Een ander ‘probleem’ voor de hypermarchés is Amazon, dat zijn boodschappenservice op de Franse markt wil introduceren. Het polst volgens het Financieele Dagblad nu fysieke ketens voor een samenwerking. E.Leclerc zou aan die oproep gehoor willen geven, waardoor AmazonFresh straks ook in Frankrijk van start kan.
Loopt niet storm
In Nederland lijkt het afhalen bij de drive-throughs niet van de grond te komen. Een rondje langs de velden maakte eind vorig jaar duidelijk dat het bij de afhaalpunten van Albert Heijn en Jumbo nog niet storm loopt. ‘Ik sluit niet uit dat de stand alone pick-up-points op lange termijn een succes worden’, zei Willem Treep, medeoprichter van Willem&Drees, aanbieder van maaltijdboxen, hier destijds over. ‘Kijk naar de snellaadstations voor elektrische auto’s van Fastned. Die staan ook nog vaak leeg.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Populariteit drive-throughs groeit in Frankrijk
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.