Twinkle | Digital Commerce

Amazons eigen productaanbod groter dan gedacht

2017-08-08
25031408
  • [nieuws]
  • 0:58

Het blijkt dat Amazon in thuismarkt Amerika een groter assortiment eigen producten heeft dan tot nu toe werd aangenomen. Een hele lijst aan artikelen op het platform blijkt in het geheim gelieerd aan de retailgigant zelf.

De nieuwssite Quartz vond merken die, met of zonder een eigen etalage, ‘zelfstandig’ op Amazon.com verkopen, maar eigenlijk van de retailer zelf zijn. Consumenten krijgen daarbij niet te zien dat het artikel van Amazon’s eigen aanbod afkomstig is.

Producten namaken

Het was al bekend dat Amazon zijn assortiment AmazonBasics aanvult met artikelen die worden nagemaakt van die van externe merken, omdat de producten goed verkopen. Een goedkopere variant moet de consument wegtrekken bij het oorspronkelijke item, een strategie die voor ophef zorgde onder third party sellers.

Onder de radar

Nu blijkt volgens Quartz dat Amazon onder de radar ook andere productcategorieën naar zich toe probeert te trekken. Amazon bevestigt een aantal extra merken in het assortiment te hebben, maar meldt verder niet waarom deze artikelen niet als zodanig staan geregistreerd.