De regionale supermarktketen Agrimarkt evalueert zijn pilot met een webshop. De keten ziet brood in online verkoop die niet beperkt hoeft te blijven tot het zuid-westen van Nederland, waar de fysieke winkels gevestigd zijn.
Over zes weken besluit de firma of er een webshop komt. De pilot is Agrimarkt goed bevallen. 'De techniek werkt prima, net als de logistiek en de orderpicking in combinatie met onze nieuwe ICT-omgeving,' zegt commercieel directeur Wilfred van Elzakker in een interview met RetailWatching. Er bestonden al langer plannen om de vijf vestigingen te koppelen aan één webshopomgeving.
Landelijk
Van Elzakker ziet mogelijkheden om het gebied buiten de regio van Agrimarkt online te gaan bedienen, maar wil geen pure player worden buiten de regio: 'Losse afhaalpunten door het land openen zonder die te combineren met een winkel, ligt niet voor de hand', aldus de commercieel directeur. Met nieuwe winkels heeft Agrimarkt echter 'geen haast': de focus ligt nu vooral online.
Goed nieuws, doordat de kleinere spelers vrij vlot online komen kan er nog al een verschuiving plaats vinden de komende jaren. Plus, Jumbo etc. lopen nog achter de feiten aan.