Consumenten hebben online veel oog voor speciaalzaken. Zo’n 16 procent van hen bestelt wel eens iets in een dergelijke digitale winkel. Drankenwebshop Gall & Gall is daarbij het populairst.
Dat blijkt uit de Smart Food Monitor van Multiscope, die deze maand verschijnt. De eerste resultaten van het onderzoek onder zevenduizend Nederlanders zijn nu naar buiten gebracht.
Alcohol is populair
Van de online winkelende consumenten bestelt 5 procent wekelijks in een speciaalzaak. Het gaat meestal om alcoholische dranken (44 procent). Niet vreemd dat Gall & Gall (16 procent) en Wijnvoordeel.nl (13 procent) de populairste online speciaalzaken zijn. Bakkerbart.nl (8 procent) volgt op de derde positie.
Breder assortiment
Consumenten bestellen vooral bij online speciaalzaken vanwege het bredere assortiment voor een soort product (19 procent), omdat zij de deur niet uit hoeven (18 procent), de tijdsbesparing (16 procent) en de betere kwaliteit dan in de supermarkt (15 procent).
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Gall & Gall populairste online speciaalzaak’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.