Twinkle | Digital Commerce

Facebook koppelt dynamic product ads aan winkelvoorraad

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:53

Facebook heeft zijn dynamic product ads nu ook gekoppeld aan de voorraad in fysieke winkels. Gebruikers zien in een advertentie welke producten in de dichtstbijzijnde vestiging te koop zijn en voor welke prijs.

Retailers kunnen door middel van dynamic product ads consumenten targetten op het product dat zij in de webwinkel hadden bekeken, of hun bijvoorbeeld de meest verkochte producten uit de shop tonen. Facebook breidde de advertenties vorige zomer uit met een cross sell- en up sell-mogelijkheid.

Eerste partners
Nu komt daar een koppeling met de voorraad uit fysieke winkels bij. De eerste Amerikaanse partners in het project zijn Abercrombie & Fitch, Argos, Macy's, Pottery Barn en Target.

Offline informatie
Consumenten zien op hun telefoon via een advertentie op Facebook in welke winkel zij terecht kunnen voor bepaalde producten. Ook worden de productprijs, de openingstijden van het filiaal en welke soortgelijke items in de vesting te koop zijn getoond.