Twinkle | Digital Commerce

1 op 3 winkels gebruikt voor online bestellingen

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:53

Ruim de helft van de Nederlandse retailers gebruikt fysieke winkels voor aanvullende dienstverlening als click & collect. Een derde zet winkels in als fulfilmentcentra voor online bestellingen.


Dat blijkt uit onderzoek van UPS. Boodschap: retailers die hun activiteiten willen aanpassen aan digitale shoppers, moeten goed nadenken over de rol van fysieke winkels.

Beter gebruik van fysieke winkels
Nederlandse retailers die concurrerend willen blijven, moeten verder kijken dan het traditionele doel van een winkel en die winkel gebruiken als schakel in de voorraad- en distributieketen. Zoals onderstaande grafiek laat zien, gebruikt 51 procent van de Nederlandse retailers hun winkels al voor aanvullende dienstverlening (click & collect, retourbeheer e.d.) en 33 procent voor de verwerking van online orders:

UPS' rapport (Pulse of the Omni-channel Retailer) benadrukt hoezeer innovatie nodig is voor het behoud van marktaandeel in een globaliserende retailmarkt, gedomineerd door internationale spelers.
 
Meer bij de collega's van MarketingTribune: Retailers reageren traag op online flex shoppers.