Procter & Gamble stapt in subscription commerce met zijn nieuwe abonnement voor wasmiddel Tide. De oplosbare ‘pods’ worden gratis bij consumenten in Atlanta thuisbezorgd. Ook startte het megabedrijf een wasservice voor jonge stedelingen.
De Tide Wash Club, zoals het abonnement is gedoopt, bezorgt wasmiddel op regelmatige basis voor 15,99 dollar tot 20,99 dollar. De prijs hangt af van de grootte van het pakket en is hoger dan wat bijvoorbeeld concurrent Amazon voor hetzelfde product vraagt. Een familiepak kost 26 cent per pod, bij Amazon (Dash-button) kosten deze 21 cent per stuk, schrijft The Wall Street Journal.
Uberization of laundry
Ook introduceert Procter & Gamble een wasservice, die hij de ‘uberization of laundry’ noemt. Consumenten kunnen hun was voor 1,59 dollar per pond laten wassen en opvouwen. Ophalen en weer schoon bezorgen is gratis.
2 miljard voor vernieuwingen
De twee nieuwe diensten maken deel uit van een 2 miljard dollar kostende operatie waarmee Procter & Gamble zichzelf wil vernieuwen en concurrenten als Walmart voor wil zijn in innovatie. Voor de realisatie van nieuwe initiatieven heeft het megabedrijf 7.500 medewerkers voor de research and development afdeling aangesteld.
Lees ook:
Unilever koopt abonnementdienst voor scheermesjes (20-7-2016)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Procter & Gamble komt met wasmiddelabonnement
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.