Pinterest heeft dankzij een samenwerking met Oracle gemeten welke invloed zijn promoted pins hebben op winkelverkoop. Verkopers van consumer packaged goods krijgen per uiting gemiddeld vijf keer meer omzet in het laatje door hun betaalde aanwezigheid op Pinterest dan via andere promotiekanalen.
Dat is één van de conclusies uit het onderzoek van Oracle, dat 26 consumer packaged goods campagnes mat van het derde kwartaal van 2014 tot het derde kwartaal van 2015.
Bereik
Het blijkt ook dat verkopers van consumer packaged goods drie keer meer bestaande klanten opnieuw bereiken via Pinterest, dan via andere (social) kanalen, meldt Internet Retailer. Dat is volgens Pinterest een belangrijk gegeven, omdat deze klanten 16 procent meer uitgeven dan andere shoppers. Consumenten die een actie uitvoeren met een promoted pin (repinnen) zijn 12 procent meer geneigd om producten van een merk te kopen.
Europa
Pinterest introduceerde zijn advertentieprogramma in april in Europa. Britse bedrijven kunnen hun handelswaar nu in de schijnwerpers zetten via promoted pins. Pilot partners zijn John Lewis, Made.com, B&Q en Tesco.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Pinterest-advertenties stuwen consument naar fysieke winkels
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.