Walmart biedt klanten die online winkelen met een Walmart creditcard of prepaid card meer cash back dan klanten uit de fysieke winkels. Daarmee stimuleert de retailgigant consumenten om hun artikelen via de digitale kanalen aan te schaffen.
Walmart heeft al geruime tijd eigen creditcards en prepaid cards voor vaste klanten. Tot nu toe kregen alleen fysieke kaarthouders 5 dollar terug voor elke 500 dollar die zij bij de retailer spendeerden. Nu is er onderscheid gemaakt tussen online en offline; online klanten krijgen - voor het eerst - 3 procent cash back en fysieke klanten 1 procent.
10 miljoen kaarthouders
De retailer heeft zo’n 10 miljoen credit- en prepaid kaarthouders. De verdeling hierin wil Walmart niet bekend maken, zo meldt Internet Retailer. Creditcardbetalers zien maandelijks een bedrag terug op hun kaart geschreven, voor prepaid kaarthouders gebeurt dit aan het einde van het jaar.
Walmart online
Walmart wist de afgelopen jaren online terrein te winnen op Amazon. Zowel in 2013 (30 procent versus 22 procent) als in 2014 (22 versus 20 procent) nam de e-commerce omzet van Walmart sterker toe dan de Amazon-omzet. Die tijd is echter voorbij: de e-commerce inkomsten bij Walmart in 2015 stegen met slechts 12 procent tot 13,7 miljard dollar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Walmart geeft online klanten meer cash back
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.