De familie van Job Knulst houdt van houtkachels. Deze passie leidde ertoe dat de jonge ondernemer na anderhalf jaar voorbereiding in december 2015 zijn eigen webshop in gietijzeren houtkachels kon openen: Lekkerstoken.nl.
Tekst: Danielle Scheffer
‘Het mooie aan een houtkachel is dat ie het altijd doet. Hij is geschikt om je huis te verwarmen, maar kan ook op de veranda of in een schuur geplaatst worden. Hij geeft veel warmte en is zeer decoratief.’ Liefde voor hout stoken is Job Knulst met de paplepel ingegoten. Hij is pas 16 jaar en runt de webshop samen met zijn zwager Arjan Bossenbroek. ‘Ik doe de sales, hij de after sales.’ Daarnaast volgt hij op school een commerciële opleiding tot junior accountmanager.
‘Onze kachels zijn van topkwaliteit. We bieden ze aan tegen de laagste prijzen. De webshop is duidelijk en simpel, dus iedereen begrijpt het.’ Omdat consumenten zich op zijn site vooral oriënteren en informeren, biedt de ondernemer daar uitgebreid advies over het gebruik en onderhoud van de kachels. Ook geeft hij stooktips en informatie over verschillende houtsoorten. Klanten kunnen de kachels komen bekijken in de showroom in Nunspeet. Ze kunnen het gekochte exemplaar daar zelf ophalen, maar meestal laat de webshopeigenaar de kachel afleveren door een gespecialiseerd koeriersbedrijf. ‘Gietijzeren kachels zijn zwaar, ze wegen tussen de vijftig en tweehonderd kilo.’
Om bekendheid te genereren verspreidt Knulst in de regio huis aan huis flyers – als dat succesvol blijkt wil hij het uitbreiden naar een grotere schaal. Daarnaast is hij bezig uit te zoeken hoe hij Google AdWords het best kan inzetten. Zijn advies aan andere startende webwinkeliers: ‘Wil niet te snel. Bouw het langzaam uit, ga voor zekerheid en vooral voor kwaliteit.’
Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 4-2016.
Verkapte reclame advertentie? Inhoudelijk niet Twinkle waardig!
Als dit zelfs al als gat in de markt gezien wordt kunnen we iedere webshop wel gaan benoemen. Het zou Twinkle sieren als ze eens echt op zoek gaan naar een gat in de markt en niet met zulke prul artikelen aankomt. Dit is toch niet het niveau van een digital commerce website en tijdschrijft.
Het zal de leeftijd wel zijn, daar is de media heel gevoelig door. Als er zulke artikelen instaan laat ik een abbo van twinklemagazine wel achterwegen...
haha waardeloos artikel/advertorial twinkle. komop jongens, jullie zijn HET e-commerce blad van Nederland en dan kom je met een dertien in dozijn artikel over een webshopje wat een "gat in de markt" is. Er worden kachels op honderden websites verkocht in Nederland.
"Onze kachels zijn van topkwaliteit. We bieden ze aan tegen de laagste prijzen" Wat een quote, we hebben de beste kwaliteit en zijn de goedkoopste! Wat een visie, wat een strategie...