België krijgt zijn eigen Twinkle, maken BBP Media en Minoc Media Services vandaag bekend op de Shopping Innovation Expo in Brussel. Eind volgende maand valt het eerste nummer van het magazine op de mat. De bijbehorende website is al live.
Twinkle is het grootste onafhankelijke kennis- en informatieplatform over digital commerce in Nederland. Twinkle België wordt in licentie uitgegeven door Minoc Media Services, de grootste ICT-uitgever bij onze zuiderburen. Bart Stoffels is hoofdredacteur.
Magazine, site, events, Twinkle100
In België zal Twinkle bestaan uit een tweemaandelijks Nederlandstalig magazine, dat op 28 april voor het eerst verschijnt, en de website Twinkle-magazine.be. Met ‘Big Data in E-commerce’ staat op 12 mei het eerste Belgische Twinkle-event gepland. In oktober dit jaar zal de eerste Belgische Twinkle100 worden gepresenteerd.
Inhaalslag
Licentiehouder Minoc Media Services maakt gebruik van de kennis, expertise en content van BBP Media, uitgever van Twinkle in Nederland. Volgens Minoc-directeur Leo Vogels was er bij zowel webwinkeliers als leveranciers veel behoefte aan een Belgische vaktitel over digital commerce. ‘België loopt, in vergelijking tot bijvoorbeeld Nederland, nog steeds achter op dit gebied’, zegt hij. Op dit moment wordt echter een ‘razendsnelle inhaalslag’ gemaakt, aldus de directeur. ‘Daar spelen we met de introductie van Twinkle België op in.’
Goed iniatief, de Belgische e-commerce markt zit in de lift, al is er in de breedte nog een flinke stuk goed te maken op NL. Twinkle kan daar zeker een goede bijdrage leveren. Als Nederbelg met klanten in NL en BE kijk ik al uit naar het kruisbestuivingseffect van Twinkle, het succes (of falen) van de een dient weer als inspiratie voor de ander.