Brandkids ging eind februari failliet. Medeoprichter Hans Lormans liet weten dat de kinderkledingwebshop doorstart bij Locals United. De feitelijke nieuwe eigenaar is een groep investeerders onder aanvoering van Michel Lieffering.
Dezelfde investeerders hebben al een belang in Locals United, vanwaar de mogelijke verwarring volgens Lieffering. Hij laat Twinkle weten: ‘De positionering van de beide bedrijven is op een aantal vlakken verschillend, maar de businessmodellen zijn zeer synergetisch. Wij werken momenteel aan een plan waarmee we optimaal de waarde propositie verbeteren voor alle stakeholders.’
Werknemers en leveranciers
Lieffering en zijn investeringspartners namen Brandkids eerder deze maand over, ook de buitenlandse activiteiten. Lieffering, in het verleden leidinggevend bij Wehkamp en Conrad Electronics, benadrukt dat de werkgelegenheid behouden blijft en dat snel met leveranciers zal worden gesproken over de nieuwe toekomst. De oude directeuren keren overigens niet terug.
Potentie
Lieffering heeft er zin in: ‘We gaan van Brandkids.nl weer dé inspirerende online boetiek voor merkkleding in kindermode maken. Wij zien zeer veel potentie in het platform. Brandkids geniet een zeer hoge en consistente waardering van consumenten. Daarnaast zijn de merkrelaties zeer waardevol voor ons. Het gaat om zestig merken, in een fantastische niche.’
Content
Lieffering laat doorschemeren dat de online boetieks op winkeliersplatform Locals United mogelijk worden verrijkt met de content van Brandkids. ‘Content blijkt een bottleneck voor winkeliers. Wij willen die nu op een andere plek in het proces leggen. De druk die individuele winkeliers op merken kunnen uitoefenen is te licht. Het gaat ons allemaal om het optimaliseren van de supply chain in fashion.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Michel Lieffering achter doorstart Brandkids
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.