Het steeds maar populairder wordende click & collect in Groot-Brittannië verliep afgelopen feestdagen niet bepaald vlekkeloos. Ruim een derde van de gebruikers van deze service zegt in december problemen te hebben ondervonden, met name door gebrek aan personeel in de winkels.
Vier op de tien online shoppers (41 procent) in de UK gaven aan in de jacht op kerstcadeaus gebruik te maken van click & collect. Eind 2014 was dit nog 39 procent. Daarvan zegt 36 procent tegen problemen aan te zijn gelopen in de fysieke winkel van de retailer.
Lange wachttijd
Een veel voorkomende issue was de lange wachttijd voor het afhalen, omdat een fysieke vestiging te weinig personeel op de vloer had (31 procent). Ook ergerden klanten zich (31 procent) aan de afwezigheid van een aparte plek voor click & collect in het filiaal en deed een winkelmedewerker in 24 procent van de gevallen erg lang over het vinden van het juiste pakket of ging de consument met lege handen naar huis, schrijft Internet Retailing.
Te laat cadeau
In de UK overvond uiteindelijk 33 procent van alle online shoppers een probleem in het winkelproces. De helft daarvan kwam door te late levering van cadeaus. In Nederland werden in totaal 460 duizend Sint- en kerstcadeaus niet op tijd bezorgd, een lichte daling ten opzichte van eind 2014. Toch nam de tevredenheid van kopers in webwinkels sterk toe van 50 procent naar 88 procent, becijferde Q&A Research & Consultancy deze week positief.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Winkel niet op orde voor click & collect tijdens Kerst in UK
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.