Twinkle | Digital Commerce

Rue de Commerce helemaal naar Carrefour

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:10

Carrefour heeft Rue du Commerce definitief overgenomen. Het supermarktconcern heeft nu 100 procent van de aandelen in handen. De acquisitie, die herinneringen oproept aan de aankoop van Bol.com door Ahold, ‘past in de uitrol van Carrefour’s omnichannel strategie in Frankrijk’.

‘Met bijna 5 miljoen unieke bezoekers per maand is Rue du Commerce een sleutelspeler in non-food e-commerce’, aldus Carrefour. Iets soortgelijks zei Ahold, inmiddels aanvoerder van de Twinkle100, vier jaar geleden bij de overname van Bol.com.

Expertise
Carrefour wijst behalve op het grote klantenbestand op het sterke merk, de ‘significante marktplaatsactiviteiten’ en de specifieke expertise binnen Rue du Commerce, die complementair is aan die van Carrefour. De overnameprooi, in 1999 begonnen, verkocht aanvankelijk alleen computer- en elektronicaproducten. Het assortiment van de pure player werd uitgebreid met productcategorieën als mode, huishoudelijke apparaten, tuinmeubelen en sportartikelen.

La Galerie Marchande
Rue du Commerce realiseerde een omzet van 316,7 miljoen euro in 2014. Een kleine 40 procent daarvan is te danken aan derde partijen die verkopen via La Galerie Marchande, te vergelijken met Bol.com’s Plaza. Afgelopen zomer meldde Carrefour zich voor het webwarenhuis.

Tweede retailer ter wereld
Carrefour is naar eigen zeggen de tweede retailer ter wereld, achter Walmart. Het bedrijf heeft circa twaalfduizend winkels in 35 landen en boekt een jaaromzet van rond de 100 miljard euro.