Lightspeed heeft een samenwerking gesloten met het Nederlandse cloud-based subscription platform Mempay. Webwinkels die werken met Lightspeed, de nieuwe eigenaar van SEOshop, kunnen shoppers voortaan producten aanbieden in abonnementsvorm.
‘Met deze nieuwe manier van verkoop opent zich een breed scala aan marketingmogelijkheden voor e-commerce ondernemers’, verklaren Lightspeed en Mempay. ‘Voorbeelden van producten die zich goed lenen voor abonnementenverkoop zijn tijdschriften, wijn, ondergoed of verzorgingsartikelen.’
Enkele iDeal-betaling
Het Rotterdamse Mempay, specialist in creditmanagement, richtte zich na de oprichting in 2012 eerst op de 'traditionele' abonnementenmarkt. Vorig jaar werden webwinkeliers als nieuwe doelgroep toegevoegd, waartoe ook al koppelingen werden gelegd met Magento en WooCommerce.
Overname
Het Canadese Lightspeed, aanbieder van kassasoftware, is in november helemaal eigenaar geworden van SEOshop. ‘We koppelen online first aan offline first voor het middensegment’, reageerde verkoper Ruud Stelder aan Twinkle. ‘Precies waar de markt om vraagt.’
Top!
Top! Mooie integratie met Magento en Woocommerce ook!