Twinkle | Digital Commerce

Pinterest biedt lokale zoekresultaten aan buitenlanders

2017-11-09
180101
  • 1:03

Pinterest wil gebruikers buiten de Verenigde Staten meer lokale zoekresultaten bieden. Zo kunnen buitenlanders producten gemakkelijker vinden en wordt het platform meer gebruikt, denkt het social mediabedrijf.

De zoekresultaten worden allereerst in Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Brazilië en Spanje aangepast. Pinterest toont nu nog vaak de producten van Amerikaanse partijen bovenaan de lijst, maar dit zou botsen met de verwachtingen van buitenlandse gebruikers.

Culturele verschillen
Door lokale partijen naar boven te schuiven, hoopt Pinterest internationale gebruikers tevreden te stellen. ‘We willen leren van de culturele verschillen en de wensen van buitenlanders’, vertelt Jack Chou van Pinterest aan Recode.

Feedback
Aan de hand van feedback van gebruikers in genoemde landen, optimaliseert Pinterest zijn zoekmachine en rolt het bedrijf de lokale service uit naar andere regio’s. Het is onbekend welke gevolgen de nieuwe internationale manier van zoeken heeft voor buyable pins, de productadvertenties op het platform.

Duizenden nieuwe partners
Pinterest maakt het sinds deze week voor duizenden nieuwe partijen mogelijk om te adverteren via buyable pins. Klanten van Bigcommerce, Magento en IBM Commerce kunnen nu ook de productpins inzetten om consumenten via Pinterest te laten kopen. Eerder was deze optie er alleen voor launching partners Shopify en Demandware.