Twinkle | Digital Commerce

Bol.com stopt met apart serviceaccount op Twitter

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:17

Bol.com trekt aanstaande maandag de stekker uit zijn aparte serviceaccount op Twitter, laat de webwinkel via het sociale medium weten. Klanten kunnen hun vragen kwijt op het reguliere account. Dat komt de overzichtelijkheid ten goede.

Bol.com Service (@Bol_com_service), met op het moment van schrijven 3.604 volgers, houdt op te bestaan. De meeste klantvragen op Twitter worden nu al gesteld via het reguliere account met meer dan 41.000 volgers.

‘Door vanaf volgende week klanten te helpen via ons algemene Twitter-account, geloven we dat het overzichtelijker wordt voor klanten’, aldus woordvoerster Marjolein Verkerk: ‘Ze weten direct waar ze terecht kunnen op Twitter. Via het algemene Twitter-account verlenen wij iedere dag service, van 08.00 tot 23.00 uur en kunnen klanten binnen een uur een antwoord verwachten.’

Klantcontactkanalen
Bol.com is zeven dagen per week 24 uur per dag telefonisch bereikbaar. Klanten kunnen ook een e-mail sturen naar de klantenservice, waarop ze binnen 48 uur antwoord krijgen. Bol.com biedt verder de mogelijkheid te chatten met een medewerker of een vraag te stellen aan de virtuele (automatische) assistent Billie. Overigens wordt op de centrale klantenservicepagina niet verwezen naar de bereikbaarheid op Twitter, Facebook of andere sociale media.

Winkelniveau
Bol.com houdt overigens verschillende Twitter-accounts naast elkaar in de lucht, onder andere voor partners en ontwikkelaars. Ook zijn er productgroepspecifieke accounts voor onder andere babyartikelen, games en koken. Die worden niet samengevoegd: Verkerk: ‘We houden de accounts om klanten op winkelniveau te kunnen blijven informeren.’